آغاز مجدد مبارزه با کرونا در استان آذربایجان غربی

آغاز مجدد مبارزه با کرونا در استان آذربایجان غربی

رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌ غربی گفت: هم اکنون دو هزار و ۶۵۰ گروه جهادی در سراسر استان وجود داشته و در هر گروه جهادی بین ۱۴ تا ۲۲ نفر عضو هستند و در واقع بیش از ۳۷ هزار نفر در آذربایجان‌ غربی در گروه‌های جهادی حضور دارند.

احمد رحمانی با اشاره به موضوع سمپاشی و کمک به بیمارستان‌های سطح استان اظهار داشت: با توجه به اینکه اخیرا رهبر معظم انقلاب اسلامی دستور داده‌اند که گروه‌های جهادی و بسیجی بار دیگر در بحث مبارزه با کرونا وارد عمل شوند، براساس نظرسنجی گذشته، پزشکان در رده اول و گروه‌های جهادی در رتبه دوم مبارزه با کرونا قرار گرفته‌اند.

وی افزود: از دیروز سپماشی داخل شهر ارومیه و سمپاشی کامل بیمارستان عارفیان این شهر آغاز شده و همچنین بیمارستان‌های شاهین‌دژ و میاندوآب نیز به طور کامل سمپاشی شده‌اند و از سوی دیگر تمامی گروه‌های جهادی و پزشکان و طلاب، در صورت نیاز، آماده کمک به بیمارستان‌ها هستند و در صورت درخواست مراکز درمانی، برای کمک اعزام می‌شوند.

در صورت درخواست مراکز گروه‌های جهادی وارد عمل می‌شوند

رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌ غربی گفت: حتی ادارات، بانک‌ها، روستاها و مدارس نیز در صورت درخواست، با اعزام گروه‌های جهادی مورد سپماشی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون دو هزار و ۶۵۰ گروه جهادی در سراسر استان وجود دارد تصریح کرد: در هر گروه جهادی بین ۱۴ تا ۲۲ نفر عضو هستند و در واقع، بیش از ۳۷ هزار نفر در آذربایجان‌غربی در گروه‌های جهادی حضور دارند که از این تعداد، ۶۲۰ گروه تخصصی هستند و همه آنها برای کمک اعلام آمادگی کرده‌اند.

اعلام آمادگی طلاب آذربایجان‌ غربی برای کفن و دفن اموات کرونایی

رحمانی ادامه داد: همچنین در حال حاضر در تمامی شهرستان‌های آذربایجان‌ غربی، طلاب برای کفن و دفن اموات کرونایی اعلام آمادگی کرده و حتی از روحانیان این استان به سایر استان‌ها اعزام شده‌اند.

وی گفت: از سوی دیگر تیم‌های پزشکی نیز برای کمک به کادر پزشکی اعلام آمادگی کرده و تعدادی از گروه‌های جهادی که در گذشته آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند، آمادگی کامل خود را برای استقرار در بیمارستان‌ها از نظافت تا جابه جایی بیماران اعلام کرده‌اند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌ غربی تاکید کرد: بنابراین اگر درخواستی از سوی بیمارستان‌های سطح آذربایجان‌ غربی شود، گروه‌های جهادی بلافاصله به این مکان‌ها اعزام می‌شوند.

گروه‌های جهادی پزشکی به زندان‌ها اعزام می‌شوند

وی در ادامه اظهار داشت: همچنین هم اکنون گروه‌های جهادی و پزشکان برای تمامی زندانیان شهر ارومیه تست کامل انجام دادند و براساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، هفته بعد نیز تیم پزشکی به زندان‌ها اعزام می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌ غربی در ادامه نیز با اشاره به اینکه از ابتدای امسال سمپاشی سطح شهر و اماکن مختلف توسط گروه‌های جهادی وجود داشته است تصریح کرد: در این بین با توجه به اینکه همه جا مورد سمپاشی قرار گرفته شده و نیازی نبود، وقفه‌ای در این کار ایجاد شد اما هم اکنون در مرحله دوم شیوع کرونا و دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی، خیابان‌های شلوغ و پرتجمع شهر ارومیه دو مرتبه مورد سمپاشی واقع شده‌اند.

گروه‌های جهادی مواد ضدعفونی‌کننده را خود تهیه کرده‌اند

وی با بیان اینکه در ۱۰ روز گذشته به میزان یک هزار و ۸۰۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده مورد استفاده واقع شده است گفت: گروه‌های جهادی تمامی این مواد ضدعفونی‌کننده و مواد موردنیاز را خود خریداری کرده و تاکنون هیچ اداره یا ارگانی در این راه نیز کمک نکرده است.

سازماندهی گروه‌های جهادی برای کمک در راستای مبارزه با کرونا انجام می‌شود

رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی افزود: گروه‌های جهادی زیرنظر مرکز مطالعات و حرکت‌های جهادی استان بوده و تا هر زمانی که نیاز باشد سازماندهی گروه‌های جهادی برای کمک در راستای مبارزه با کرونا انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در گروه‌های جهادی تمامی اقشار مختلف مردم و از هر تخصصی اعم از کشاورز، طلبه، پزشک و دانشجویی وجود داشته و خوسبختانه در این رابطه هیچ گونه کمبودی وجود ندارد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.