رونق تولید عرقیات و داروهای گیاهی با وجود شیوع کرونا

گفت و گوی بسیج با یک کارآفرین
 رونق تولید عرقیات و داروهای گیاهی با وجود شیوع کرونا

یک کارآفرین گفت: با وجودی که کرونا شیوع پیدا کرده ولی کسب و کار ما، تولید عرقیات و داروی گیاهی آسیب ندیده است.

خانم جعفری امروز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی در ارومیه، اظهار کرد: از سال 1393 فعالیت در زمینه تولید عرقیات، چیپس میوه و داروهای گیاهی را آغاز کرده ام.

وی یکی از مشکلات خود را نبود فضای کارگاهی مناسب عنوان کرد و افزود: مهمترین مشکل من محل کارم است، متاسفانه من محل کارگاهم اجاره هست و توان مالی زیادی ندارم تا بتوانم یک جای مناسب  اجاره کنم، مجبور شدم یک خانه قدیمی را اجاره کنم که یک پارکینگ و فضای سرپوشیده ندارد، بنابراین در تابستان و علی رغم هوای گرم و در فصول سرد سال هم با وجود سرما و برودت هوا، کارهایم را در فضای باز انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه برای پنج نفر ایجاد شغل کرده‌ام، گفت: دو نفر آنها در بهار و تابستان نسبت به تهیه داروی گیاهی اقدام می کنند، سه نفر دیگر نیز برای خشک کردن داروی گیاهی و عرقیات به من کمک می‌کنند.

این کارآفرین ضمن قدردانی از سازمان بسیج سازندگی استان برای حمایت های صورت گرفته، گفت: به واسطه معرفی بسیج سازندگی استان توانسته ام در نمایشگاه‌های بین المللی شرکت کنم و وام گرفتم و دستگاه خشک کن خریداری کردم.

جعفری ضمن ابراز خشنودی از اینکه کسب و کارش در دوران شیوع کرونا آسیب ندیده است، اضافه کرد: با توجه به اینکه بخشی از کار ما تولید داروهای گیاهی است، در زمان شیوع این بیماری هم توانستیم فروش خوبی داشته باشیم.

وی یکی از دلایل موفقیت خود را تحصیل در زمینه داروهای گیاهی عنوان کرد و گفت: ترکیبات عرقیات ما اغلب متفاوت از بقیه است، به همین دلیل از اقصی نقاط ایران مشتری داریم.

این کارآفرین با بیان اینکه، در سال 95 برای اولین بار در ارومیه جشن گلاب برگزار کرده است که مورد توجه جهاد کشاورزی قرار می‌گیرد، گفت: همچنین در سال95 عرقیات تولیدی ما از طرف استانداری مورد تایید قرار گرفت و توانستم شربت کنگره شهدا را تهیه و تقدیم سپاه بکنم، همچنین در سال98 از طرف رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور مورد تقدیر قرار گرفتم.

وی ادامه داد: همچنین به خاطر پاک شناخته شدن محصولات خانگی از طرف وزیر جهاد کشاورزی مورد تقدیر قرار گرفتم.

جعفری اضافه کرد: کار ما به صورت فصلی می‌باشد و در فصول متناسب آن میوه‌‌های متفاوتی را خشک و عرضه می‌کنیم، از تمام داروهای گیاهی عرق تهیه می کنیم، و داروهای گیاهی را خشک می کنیم، بیشترین عرضه را در تهران و استان گیلان و مازندران داریم.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.