توحید عثمان زاده کارآفرین و فعال در زمینه مجسمه‌سازی

حمایت بسیج سازندگی آذربایجان غربی از هنر مجسمه‌سازی در سلماس

یک کارآفرین ضمن اشاره به حمایت بسیج سازندگی آذربایجان غربی از هنر مجسمه سازی، بر لزوم تدوین یک قانون خاص برای جلوگیری از کپی و تقلید از آثار هنری تاکید کرد.

توحید عثمان زاده کارآفرین و فعال در زمینه مجسمه‌سازی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی  در ارومیه، اظهار کرد: مجسمه پلی استر در روستاهای سلماس طرفداران زیادی دارد، من هم از کودکی وارد این حرفه و هنر شده ام و اکنون که 19 سال دارم، همچنان فعالیت می‌کنم، تولیدات مان را در اندازه‌های مختلف ساخته، به سایر شهرستان‌ها حتی تهران، رفسنجان، شیراز، کرمان، خراسان، اصفهان، همدان و ... نیز صادر می‌کنیم، همچنیین به عراق، ترکیه و ترکمنستان نیز صادرات انجام می‌شود.

وی ضمن ابراز خشنودی از اینکه رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان غربی سرهنگ پاسدار احمد رحمانی تاکنون چندین بار از تولیدی ما بازدید کرده‌اند، ادامه داد: کارشناسان اقتصادی بسیج سازندگی استان بسترهای لازم را فراهم کردند، تا اینکه تسهیلات اشتغال‌زایی دریافت کنیم و برای توسعه تولیدی به کار می‌ببندیم، ولی متاسفانه از سایر سازمان‌ها تاکنون نظارت، حمایت و ... مشاهده نکرده‌ایم.

وی گردش مالی این هنر را قابل قبول توصیف کرد و افزود: چنانچه تولیدی مواد اولیه نیز در این شهرستان راه‌اندازی شود، بهتر و جدی‌تر می‌توان آثار هنری مختلف را در طرح‌ها، رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف ساخت سپس به بازار روانه کرده و به دنبال آن وارد عرصه رقابتی شویم.

این کارآفرین  ضمن ابراز خشنودی از اینکه به صورت خانوادگی مشغول فعالیت هستیم، خانم ها در زمینه رنگ آمیزی حضور دارند و آقایان نیز در بخش تولید هستند، اظهار کرد: تعداد نیروی کار فعال در کارگاه نیز به میزان تقاضا و درخواست بازار بستگی دارد، که بین 10 تا 20 نفر متغیر است.

عثمان‌زاده یکی از مشکلات موجود در این زمینه را نبود یک قانون برای مبتکران طرح‌ها عنوان کرد و بیان داشت: متاسفانه مجسمه‌سازها به جای اینکه خلاقیت و ابتکار عمل داشته باشند، فقط از روی کار همدیگر تقلید می‌کنند، که این موضوع باعث می‌شود، که دچار خسارت و ضرر و زیان شویم

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.