«خدیجه سعیدپور» بانوی کارآفرین و فعال در عرصه صنایع دستی شهر

بانوی کارآفرین میاندوآبی در جایزه پایداری بنیاد جهانی انرژی گلوب درخشید

«خدیجه سعیدپور» بانوی کارآفرین و فعال در عرصه صنایع دستی شهرستان میاندوآب که در رویداد جایزه پایداری بنیاد جهانی انرژی گلوب ۲۰۲۲ جزیره کیش درخشید، مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی از آذربایجان غربی، رییس میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری میاندوآب در حاشیه بازدید از محل فعالیت این بانوی نمونه ملی اظهار کرد: «خانم سعیدپور» در بخش جوانان و زنان با ارایه و اجرای طرح توان افزایی زنان عشایری و روستایی بر اساس الگوی LNSIE موفق به دریافت لوح تقدیر شد.

فاطمه علیزاده افزود: همچنین ۴۰۰ دلار رمز ارز انرژی گلوب از ماکا گاندی رییس هیات داوران و ولفگانگ نیومان رییس بنیاد جهانی انرژی گلوب به این بانوی نمونه میاندوآبی اهدا شد.

وی اضافه کرد: از سال ۲۰۰۰ این بنیاد جایزه ای را بنام جایزه انرژی گلوب سالانه با هدف ارزیابی پروژه‌ها و شناسایی بهترین عملکردها در حوزه پایداری انرژی و معرفی طرح‌های برگزیده در بخش‌های انرژی، آب، هوا، زمین، جوانان، استارت آپ های پایدار و ساختمان‌های پایدار در یک مراسم جهانی با هدف یادگیری و هدایت اعتبارات و وجوه سازمان‌های بین المللی در مسیر این طرح‌ها برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه ۱۸۷ کشور در فرآیند رقابت این جایزه شرکت داشتند، گفت: شرکت کنندگان طرح‌های خود را در بخش‌های یاد شده ارایه می‌کنند و بهترین طرح‌ها پس از ارزیابی در مراسم جهانی جوایز دریافت می‌کنند.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی میاندوآب با بیان اینکه بانوی کارآفرین میاندوآبی چهار زن منتخب این رویداد بود، افزود: همچنین «سعیدپور» بانوی کارآفرین اهل روستای «گُل سلیمان‌آباد» سال گذشته در زمینه توانمندسازی زنان عشایر و روستایی به عنوان ۱۰ کارآفرین برگزیده به نخستین جشنواره کشوری «روستایی شو» راه یافته بود.

علیزاده ادامه داد: این بانوی کارآفرین ملی همچنین ۲ سال پیش در سومین جشنواره کشوری «معیشت پایدار جایگزین کشاورزی» توانسته بود عنوان دوم این جشنواره را کسب کند.

وی اضافه کرد: این بانوی میاندوآبی با ارایه ایده «گلیم بافی از مواد ۱۰۰ درصد بازیافتی» با رویکرد اشتغال بانوان روستایی و معیشت پایدار در روستاهای حاشیه تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه برگزیده بخش «ایده‌ها و محصولات نوآورانه» با تاکید بر جلب مشارکت مردم در حفاظت و احیای تالاب‌های کشور با اولویت دریاچه ارومیه و تالاب‌های اقماری عنوان برتر جشنواره «معیشت پایدار جایگزین کشاورزی» را کسب کرده بود.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.